Tuesday, January 6, 2009

TABUNG PERSAUDARAAN DAN SOLIDARITI - XMANJUNG BERSAMA RAKYAT PALESTIN

http://www.inminds.co.uk/boycott-mcdonalds.html

-------------------------------------------------------------------------------------------------
PENDAHULUAN


Kepada ahli Xmanjungers yang pokai atau “short” RM7,000 (Tujuh ribu), maka berikut adalah peluang untuk mendapatkannya. Anda kena yakin dengan skim “ganda wang anda” yang dijamin oleh Allah s.w.t

Sekiranya anda menafkahkan RM10, maka Allah menjanjikan pulangan sebanyak RM10 x 700 = RM7,000 dan Allah tidak akan memungkiri janjiNya. Cuma cepat atau lambat sahaja. Allah sahaja yang Maha Mengetahui. Syarat utama mesti YAKIN. Kalau tak YAKIN, RM10 memang tak bole keluar punye.

مَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ ۗ وَاللَّهُ يُضَاعِفُ لِمَنْ يَشَاءُ ۗ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ [٢:٢٦١

Perumpamaan (nafkah yang dikeluarkan oleh) orang-orang yang menafkahkan hartanya di jalan Allah adalah serupa dengan sebutir benih yang menumbuhkan tujuh bulir, pada tiap-tiap bulir seratus biji. Allah melipat gandakan (ganjaran) bagi siapa yang Dia kehendaki. Dan Allah Maha Luas (karunia-Nya) lagi Maha Mengetahui.


Marilah kita sama-sama menyumbang sedikit harta kita kepada “Tabung Persaudaraan dan Solidariti Xmanjung bersama rakyat Palestin.

Sekiranya anda “short” RM70,000 (Tujuh puluh ribu) maka sumbangkanlah sebanyak RM100. Ha…seratus jer bole dapat RM70,000. Tak yah masuk skim Pak Man Telo dan sebagainya.


KAEDAH MENYUMBANG


1. Tabung ini dibuka dari 7 Jan 2009 – 7 Feb 2009

2. Tabung ini akan dikendalikan secara kutipan dalaman. Maksudnya kita akan kutip dulu diperingkat dalaman Xmanjung terlebih dahulu tanpa perlu “membahaskan dengan panjang lebar” pada peringkat ini, kepada pihak mana akan kita salurkan kutipan ini.

3. Setelah tempoh kutipan tamat, kita akan bermesyuarat untuk memutuskan - ketabung atau pihak mana - kutipan ini perlu disalurkan demi memastikan sumbangan ini sampai kepada sasaran seperti yang dihasratkan. (masa tu mungkin dah 1000 orang palestin mati kena bom)

4. Chairman akan mewakili Xmanjung untuk menyampaikan sumbangan terkumpul ini kepada tabung yang akan diputuskan oleh mesyuarat seperti diklausa 3.

5. Untuk sementara ini (sehingga Bendahari rasmi dilantik), akaun Maybank saya boleh digunakan untuk tujuan kutipan dalaman ini. Maybank 162227316383 Mohamed Ashraf Abdul Munim

6. Sila SMS atau emailkan slip sumbangan anda kepada ashraf@@@innofacts.com.

7. Akaun ini akan di audit oleh Syed Amir Shah Syed Lope, Accountant bertauliah kite yang tak asing lagi


الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ثُمَّ لَا يُتْبِعُونَ مَا أَنْفَقُوا مَنًّا وَلَا أَذًى ۙ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ [٢:٢٦٢]

Orang-orang yang menafkahkan hartanya di jalan Allah, kemudian mereka tidak mengiringi apa yang dinafkahkannya itu dengan menyebut-nyebut pemberiannya dan dengan tidak menyakiti (perasaan si penerima), mereka memperoleh pahala di sisi Tuhan mereka. Tidak ada kekhawatiran terhadap mereka dan tidak (pula) mereka bersedih hati.

Hendaklah orang yang mampu memberi nafkah menurut kemampuannya. Dan orang yang disempitkan rezekinya hendaklah memberi nafkah dari harta yang diberikan Allah kepadanya. Allah tidak memikulkan beban kepada seseorang melainkan sekedar apa yang Allah berikan kepadanya. Allah kelak akan memberikan kelapangan sesudah kesempitan. (At-Talaaq: 7)



Memandangkan teman "short" RM70,000.00 - maka dengan ini teman mulakan golekan pertama dengan amaun sebanyak RM100.00....mari kita bersegera! Pulangan lumayan....

35 comments:

Mr Chairman said...

Golekan kedua dari saya...

Ashraf said...

Tahniah dan Terimakasih Mr Chairman. Anda pastinya telah menggandakan wang anda...

Ashraf said...

Chairman --- 100.00
Ayah Chor --- 100.00

Kutipan at 1.31pm 7/1/2009 berjumlah RM200.00.

Mari-mari gandakan wang anda...hanya RM10 sahaja. Apa tunggu lagi Jay...

Auditor Tuan Syed, fyi.

Abdul Rais a.k.a. LongJon said...

Teman top up untuk 70,000

Ashraf said...

Tahniah LongJon...anda layak mendapat RM70,000. Janji Allah adalah hak. Dia tidak akan memungkiri janjiNya.

"Dan orang yang disempitkan rezekinya hendaklah memberi nafkah dari harta yang diberikan Allah kepadanya. Allah tidak memikulkan beban kepada seseorang melainkan sekedar apa yang Allah berikan kepadanya. Allah kelak akan memberikan kelapangan sesudah kesempitan. (At-Talaaq: 7)"

Ashraf said...

Chairman ---- 100.00
Ayah Chor --- 100.00
LongJon ----- 100.00 (Belum transfer)

Kutipan at 10.40am 8/1/2009 berjumlah RM200.00.

Mari-mari gandakan wang anda...hanya RM10 sahaja untuk dapatkan RM7,000. Apa tunggu lagi Jay, Ali n Samjo (ni nak renew roadtax naza ria mesti nak pakai duit nyer...)

Auditor Tuan Syed, fyi.

Abdul Rais a.k.a. LongJon said...

Ayah Chor,
Teman ada buat pengumpulan dana dari para jihad di pejabat sebanyak RM258 dan akan di MB2U pada mika secepat mungkin. Ini adalah tambahan kepada dana yang akan teman sumbangkan.

Mat Ros said...

Salam...
I've bank-in RM 150 from me n my mrs. FYI, moderator...
Tq.

Ashraf said...

Oleh karena itu Kami tetapkan (suatu hukum) bagi Bani Israil, bahwa: barangsiapa yang membunuh seorang manusia, bukan karena orang itu (membunuh) orang lain, atau bukan karena membuat kerusakan dimuka bumi, maka seakan-akan dia telah membunuh manusia seluruhnya. Dan barangsiapa yang memelihara kehidupan seorang manusia, maka seolah-olah dia telah memelihara kehidupan manusia semuanya. Dan sesungguhnya telah datang kepada mereka rasul-rasul Kami dengan (membawa) keterangan-keterangan yang jelas, kemudian banyak diantara mereka sesudah itu sungguh-sungguh melampaui batas dalam berbuat kerusakan dimuka bumi. (Al-Maaida: 32)

Ashraf said...

LongJon,

Xmanjung warm and best regards to your office colleague! Thats is brilliant and noble effort from your side.

Confirm received RM378 from LongJon and friends. Have a trust with God. He is rich and you/friends shall received His promise of 700x or more.

Ashraf said...

Mat Ros,

Congratulations for your contribution. Confirm received from Mat Ros and Wife RM150.00 via Maybank2u

Insyallah murah rezki. Janji Allah adalah benar...

"dan mereka tiada menafkahkan suatu nafkah yang kecil dan tidak (pula) yang besar dan tidak melintasi suatu lembah, melainkan dituliskan bagi mereka karena Allah akan memberi balasan kepada mereka yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan. (At-Tawba: 121)

Ashraf said...

Chairman -------------- 100.00
Ayah Chor ------------- 100.00
LongJon n friends ----- 378.00
Mat Ros n wife -------- 150.00

Kutipan at 8.52am 9/1/2009 berjumlah RM728.00.

Mari-mari gandakan wang anda...hanya RM10 sahaja untuk dapatkan RM7,000 atau lebih...tak percaya? Wajib percaya...

Auditor Tuan Syed, fyi.

"Sesungguhnya Allah tidak menganiaya seseorang walaupun sebesar zarrah, dan jika ada kebajikan sebesar zarrah, niscaya Allah akan melipat gandakannya dan memberikan dari sisi-Nya pahala yang besar. (An-Nisaa: 40)"

Ashraf said...

Death toll in Gaza exceeds 850

The Palestinian death toll in the Gaza Strip has risen to 854 and more than 3,350 injured as the Israeli offensive entered its third week. http://english.aljazeera.net/

Dear Xmanjung, boycott as much as u can all american/israel related products and services. This is your JIHAD...memang le susah..tapi kalau tak susah tak le namanya JIHAD. Kalau anak-anak nak pergi McDonald didiklah mereka kenapa mereka tak leh pergi McDonalds.

Starbucks tak ramai sangat orang kita pergi, kecuali yang elit sahaja.

Tapi Mcdonalds, KFC, Pizzahut is so close to the ordinary people like us.

Convince your chinese and Indian friends to support our cause.

Macam teman yang meniaga IT ni lagi le banyak benda yang involve US. eg Intel. Ni ada satu projek yang pakai IBM ni teman tengah runding dengan client nak tukar spec.

Support local supermarket like Mydin, Econsave and Giant. Distance yourself from TESCO, CARREFOUR etc

Let sent our message and signals to filthy rich board of directors of these corporations, which have been making money out of this Muslim country peacefully.

God see everything, your effort the smallest contribution in this war will be count by God.

Ya Allah, please help us and strengthen us and witness our contribution. O God help us to win this war.

Ashraf said...

"Maka berperanglah kamu pada jalan Allah, tidaklah kamu dibebani melainkan dengan kewajiban kamu sendiri. Kobarkanlah semangat para mukmin (untuk berperang). Mudah-mudahan Allah menolak serangan orang-orang yang kafir itu. Allah amat besar kekuatan dan amat keras siksaan(Nya). (An-Nisaa: 84)

sammusa said...

semoga usaha murni mike diberkati Allah..
teman dapat sampaikan sumbangan RM50.00 setakat hari ini..credited into your maybank account on 12 January 2009.. Time 14:41:42

Ashraf said...

Terimakasih Sam diatas sumbangan ikhlas.

Chairman -------------- 100.00
Ayah Chor ------------- 100.00
LongJon n friends ----- 378.00
Mat Ros n wife -------- 150.00
Sammusa---------------- 50.00

Kutipan at 4.20pm 12/1/2009 berjumlah RM778.00.

Sumbangan teman-teman yang lain dialu-alukan. Hanya RM10 sahaja.

Nafisah said...

Assalamualaikum,

Saya dah bank-in RM260.00, sumbangan peribadi saya dan kawan-kawan.

Ashraf said...

Dear Nafisah n friends n unidentified contributor,

Thanks for your noble effort. Already received RM260 from Nafisah and friends.

Also received from unidentified contributor via GIRO transfer - RM20.

May Allah bless and grant your wishes. He will repay 700x or more. Peace be upon you.

"Apa saja yang kamu nafkahkan atau apa saja yang kamu nazarkan, maka sesungguhnya Allah mengetahuinya"(2:270)

"orang-orang yang menafkahkan (hartanya), baik di waktu lapang maupun sempit, dan orang-orang yang menahan amarahnya dan memaafkan (kesalahan) orang. Allah menyukai orang-orang yang berbuat kebajikan"(3: 134)

Ashraf said...

Chairman -------------- 100.00
Ayah Chor ------------- 100.00
LongJon n friends ----- 378.00
Mat Ros n wife -------- 150.00
Sammusa---------------- 50.00
Nafisah n friends ----- 260.00
Hamba Allah 1 --------- 20.00

Kutipan at 10.38pm 13/1/2009 berjumlah RM1058.00.

Auditor Tn Syed, fyi.

Sumbangan teman-teman yang lain dialu-alukan. Hanya RM10 sahaja.

Ashraf said...

Hebahan:

Assalamu'alaikum wr. wb.

Kuliah Penerangan Derita Rakyat Palestin

Penceramah: Tuan Haji Mohd Sabu
Masa : 7:45 mlm @ lepas solat maghrib
Tempat : Surau Al-Amin, Bandar Tun Hussein Onn, Cheras
Tarikh : Rabu, 17 Muharram 1430H/
14 Januari 2009

Semua dijemput hadir dan jangan lupa membawa wang untuk derma Palestin. InsyaAllah, Tn Hj Mohd Sabu akan menyampaikan sendiri sumbangan tersebut kepada pihak HAMAS.

Anonymous said...

saudara ashraf,
macam tak kena je cara mike menguar-uarkan nama2 penderma dan jumlah yg didermakan tu. pendapat teman le.. cara gitu buat orang jadi tak ikhlas..atau segan nak menghulur. bukan ke bile tangan kanan memberi sorokkan tangan kiri? macam lagu herman tino tu?.. mmm???...Ate, ape kate deme?

chik said...

ashraf, transfered through maybank2u @ 9:54:31 am today, reference : 1290042724

Mr Chairman said...

Mr/mrs Anonymous, you are right, mr ashraf also right...however,for transparency purposes we have to declare the collections from each of us...we wont stop you from tagging your contribution from i.e Anonymous 1, Hamba Allah 1, Xmangjung 1, batch 85 or bla..bla..bla...the utmost is that we can collect as much as possible within the given time frame...so pls pour your contribution what ever amount you wish..tq

Ashraf said...

Dear Anonymous,

Minta maaf le kalau terasa begitu.

Apapun, kalu ada teman-teman yang lain yang tak nak declare nama, bole gunakan nama samaran.

Just for accounting purpose.

Cuma teman tak ikut sangat ajaran Herman Tino 100%. Teman ikut saranan kat bawah:

"Orang-orang yang menafkahkan hartanya di malam dan di siang hari secara tersembunyi dan terang-terangan, maka mereka mendapat pahala di sisi Tuhannya. Tidak ada kekhuatiran terhadap mereka dan tidak (pula) mereka bersedih hati" (2:274)

Ashraf said...

Kak Chik,

Terimakasih diatas sumbangan. Semoga Allah murahkan rezeki Kak Chik sekeluarga.

RM50 dari Kak Chik

Kutipan at 1.27pm 15/1/2009 berjumlah RM1,108.00.

Auditor Tn Syed, fyi.

Sumbangan teman-teman yang lain dialu-alukan. Hanya RM10 sahaja.

Chik said...

dear mr, mrs anonymous,
sebenarnya nawaitu org yang menyumbangkan derma tersebut yang akan dikira oleh Yang Maha Kuasa tidak kiralah berapa jumlah yg hendak disumbangkan. Ketepikanlah perasaan syak wasangka terhadap amal jariah yg kita hendak lakukan. Yg penting usaha kita utk membantu umat islam yang teraniaya dan berada di dalam keadaan getir dan menderita. Dan yang penting juga sumbangan kita itu sampai kepada mereka yang memerlukan. Insyaallah.

Ashraf said...

Kepada anonymous, jgn le segan nak derma RM10, sebab tengok takde orang derma RM10.

Dont worry, God knows our financial situation.

Orang yang bagi 100 mungkin sebenarnya dia hanya bagi sedikit berbanding orang yang hanya bagi 10.

Contohnya, RM10 yang Jay keluarkan hari ni, tak sama dengan RM100 yang Ali keluarkan, sebab RM100 pada sisi Ali hanya ciput jerrr.

Tapi nanti bila Jay dah kaya, RM1000 yang dia kasi jadi ciput le pulak, compare ngan yang Ali kasi...

Satu lagi, orang yang bagi 10, dia mungkin dah nafkahkan duitnya ketempat lain, eg Ibu bapa, keluarga, mak sedara, adik ipar, hutang, tabung palestin lain.. etc.

Ishh...berbelit aku cakap nihh..lu pikirrr la sendiri...he he.-)

Ashraf said...

Dear Ahamat,

Thanks for your contribution. Bersusah payah ko pergi bank in yer..

RM50 dari Ahamat

Kutipan at 5.51pm 15/1/2009 berjumlah RM1,158.00.

Auditor Tn Syed, fyi.

"orang-orang yang menafkahkan (hartanya), baik di waktu lapang maupun sempit, dan orang-orang yang menahan amarahnya dan memaafkan (kesalahan) orang. Allah menyukai orang-orang yang berbuat kebajikan"(3: 134)

joyoren said...

Salam untukmu Ashraf,
I've just transfered RM100 into your account for the people of palestine.

Ashraf said...

JoyOren and all members,

Maaf ye sebab baru login balik blog ni...sibuk sikit.

I am will prepare the final figure asap. We are closing the fund.

Chairman and members,

Please advise to which organization we want to contribute.

Rais already propose Mercy. Cadangan lain dialu-alukan.

Terima kasih

Mr Chairman said...

To Ashraf & all...

Just to share...since the collection for Gaza at nationwide level has reached millions and still excalating, why not our collections be poured to the needy at home..such as to single parent, anak yatim or old folks...looking at the scenario/news of donated goods to Gaza not even reached them and perished by time..make me felt what a wasted effort...maybe our very own collections goes to our own anak yatim..and we try to arrange collection every 6 month for other needy places (domestic)...I believes its will be meaningfull to have "Xmanjung society" sharing wealth with the needy periodically... Fikir..Fikirkan

Anonymous said...

Jahanam Israel, Boikot Tesco, Henti Rokok !
Buktinya : Sekitar tahun 2000 akhbar The London Jewish News (www.ljn.co.uk) diedarkan secara percuma di kesemua cawangan Tesco di seluruh England. Ini ialah akhbar Yahudi yang memberikan sokongan secara terbuka untuk regim ganas Zionis di Israel.

Pengasasnya ialah Sir Jack Cohen berasal dari keluarga Yahudi yang kaya raya. Nama pasaraya Tesco diambli daripada nama isterinya Tessa Cohen.

Disamping mempromosi produk Israel di rangkaian pasarayanya di seluruh dunia, mereka juga telah membuat perjanjian perniagaan dengan syarikat perisian Israel yang berjumlah jutaan dollar.

Jack Cohen lahir pada 6 Oktober 1898 dan meninggal dunia pada 24 Mac 1979 dan dikebumikan di Tanah Perkuburan YahudiWillesden , London, England

Anda boleh sahkan maklumat ini dengan hanya membuat “search” di internet dengan menaip “Tesco Jewish” dan anda akan dapat pelbagai laman web Yahudi yang dikaitkan dengan Tesco.

Keputusan ditangan anda sekiranya anda mahu menyokong Yahudi dengan mempertingkatkan ekonomi mereka apabila anda membeli belah di Tesco.

Dari Laman Web Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir http://www.pmram.org/inpage/boycott/index.htm
Sejak 1966 Coca Cola meyokong penuh negara Israel. Coca Cola telah menerima anugerah tertinggi daripada kerajaan Israel kerana lebih 30 tahun menyokong mereka serta membantah boikot Liga Arab terhadap Israel.Sebagai ganjaran daripada kerajaan Israel, Coca Cola akan membina kilang baru di tanah yang dirampas daripada orang Palestin iaitu di Kiryat Gat.

* McDonald mempunyai 30,000 restoran di 121 buah negara serata dunia. Pengerusi dan CEO Mc Donald - Jack M. Greenberg, Pengarah Terhormat Dewan Perdagangan dan Industri American-Israel. McDonald Corporation adalah rakan korporat terbesar dalam Kesatuan Tabung Yahudi dan Pertubuhan Yahudi. Melalui komisyen Israel, Kesatuan Tabung Yahudi bergerak untuk membiayai ketenteraan Amerika, sokongan ekonomi dan diplomatik untuk Israel.

* 50.1% syarikat Swiss dimilikki oleh syarikat Israel, Osem Investments. Pada tahun 2000 mengumumkan untuk melabur berjuta-juta dolar di Israel dalam R&D. Peter Brabeck-Letmathe bagi pihak Nestle pula menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Netanyahu.

* Pameran Walt Disney Millennium di Epcot Centre Florida menonjolkan Jerusalem sebagai ibu negara Israel. Kos US 8 juta untuk pameran ini dibiayai oleh US dan 1.8 juta oleh Israel untuk menentukan isi kandungan pameran. Ini adalah kempen Israel menggunakan Disneyland untuk memberi gambaran Jerusalem adalah milik mereka.

* Nokia melabur begitu banyak di Israel dan memanggilnya PROJEK ISRAEL.

* Pada tahun 1998 Roger S. Fineon bagi pihak Johnson & Johnson, menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Israel Netanyahu.

* Jutawan Ronald Perelman yang memiliki Revlon adalah seorang Zionis. Penyokong kuat Zionis. Merupakan pemegang amanah Pusat Simon Wiesenthal Center yang menggunakan Holocaust untuk mendapatkan sokongan Zionisme dan Israel.

* Intel adalah penyokong kuat Israel. Pusat pembangunan pertama di luar Amerika didirikan di Haifa pada 1974.

* Pengerusi Estée Lauder, Ronald Lauder, pernah menjadi pengerusi Persidangan Utama Kesatuan Amerika Yahudi. Beliau juga adalah presiden Tabung Kebangsaan Yahudi yang fungsinya ialah untuk menghalalkan pengambilan tanah rakyat Palestin oleh Israel.

* Fakta : AOL memperuntukkan 30% daripada portfolio keuntungan di Israel. Pada tahun 1998 AOL menerima anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Netanyahu.

Senarai Barangan Boikot

Adakah kita rela untuk menyumbangkan wang untuk musuh-musuh Islam?
Adakah kita rela saudara seaqidah dengan kita dibedil dengan peluru-peluru akibat dari sumbangan kita?

Tersebut disenaraikan beberapa barangan yang dikenal pasti mempunyai kaitan pengeluarannya dengan Yahudi Israeil.

Ashraf said...

Salam,

Untuk makluman jumlah kutipan terakhir adalah sebanyak RM1,378.00.

Terimaksih kepada yang menyumbang kepada tabung ini sebagai simbol solidariti dengan rakyat palestin.

Saya berpandangan adalah baik kita salurkan kutipan ini berdasarkan niat asal penyumbang-penyumbang tabung ini.

Cuma saya masih ingin mendengar pandangan xmanjugers lain mengenai kepada badan mana kutipan ini perlu disalurkan.

Mercy Malaysia adalah yang terbaik pada pandangan saya buat masa ini kerana track record mereka.

Pandangan lain dialu-alukan.

Anonymous said...

assalamualaikum

kamal

Anonymous said...

Apa dah jadi blog ni..bila nak close


Mat G